SSANGYONG JA ÉS OFICIALMENT KGM A ESPANYA
Des del passat 1 de juliol, SsangYong Espanya ha adoptat oficialment la nova
identitat corporativa sota el nom de KGM Espanya. ‘Un canvi de denominació
que suposa el començament d’una nova etapa plena d’oportunitats” assenyala Carlos
Olaso, director general de KGM a Espanya. ‘Sota la marca KGM, estem
compromesos a seguir oferint productes de la més alta qualitat a uns preus
competitius i sempre de la mà de la nostra fidel xarxa de concessionaris”, puntualitza.
Després de ser adquirida a nivell mundial pel conglomerat empresarial de Corea del Sud
KG Group, SsangYong Motor Company va passar a formar part de l’àrea de mobilitat de la
companyia, KG Mobility. Des de la seva creació el 1954, KG Mobility s’ha especialitzat en
totcamins, formant part de la història de la indústria de l’automòbil des de fa
més de 70 anys.
L’actual gamma de la marca està configurada per adaptar-se a totes les necessitats de
els clients. Independentment de la seva mida i funcionalitat, tots els models de
KGM estan equipats amb l’última tecnologia en connectivitat i seguretat, i
materials interiors de primera qualitat, assegurant una experiència a bord
superior.
KG Mobility
L’estiu del 2022, la Comissió de Lliure Comerç de Corea del Sud va aprovar la
adquisició d’una participació controladora del 61% de SsangYong per part del
Grup KG.
Al setembre de 2022, el Tribunal de Fallides de Seül va acceptar el pla de sortida de la
sindicatura de SsangYong, inclosa l’emissió de noves accions per pagar als
creditors. El Grup KG va iniciar el procés per sortir de l?administració judicial el 31
d’octubre sol·licitant la terminació del consell davant del Tribunal de Fallides de Seül
que va ser aprovat l’11 de novembre, i va finalitzar l’adquisició. Al desembre de
En 2022, Kwak anunciar que SsangYong passaria a trucar-se KGM.
El pla de rescat de la companyia no es limitava únicament a una injecció de capital,
sinó que també incloïa un enfocament integral en el desenvolupament de nous productes
innovadors. Un exemple destacat daquesta estratègia és el llançament del Torres, un
vehicle que simbolitza el compromís de lempresa amb la innovació i la qualitat.
Aquest enfocament dual, que combina l’enfortiment financer amb la diversificació i
millora de la seva oferta comercial, ha estat crucial per revitalitzar la companyia i assegurar
la sostenibilitat i el creixement a llarg termini.
Avui sota el nom de KGM, la companyia continua enorgullint-se de ser el fabricant
de vehicles més antic de Corea del Sud, celebrant el seu 70è aniversari el 2024 amb
més d’1,7 milions de vehicles venuts a tot el món en els darrers 15 anys.
A la dècada dels 80, l’empresa va començar a desenvolupar vehicles amb tracció a les
quatre rodes introduint models com els Musso i Korando. Després de l’any
2000, es va consolidar gràcies a una gamma molt completa que incloïa els reconeguts
Rexton, Korando, Actyon Sports, Rodius, Tivoli i XLV.
L’empresa exporta els seus vehicles a 126 països a través d’una xarxa global de més de
1.500 distribuïdors i continua expandint la seva presència a mercats
internacionals i emergents de Centreamèrica, Europa de l’Est, a l’Índia ia la Xina,
amb lobjectiu dassegurar un creixement sostenible.
Al tancament de l’exercici anterior les vendes van assolir les 120.000 unitats, una xifra
que espera ampliar un 166%, fins a les 320.000 unitats, a l’any 2026.
Resultats 2024 a Espanya
KGM Espanya treu múscul a la primera meitat del 2024 amb un total de 3.433 vendes
al nostre mercat i un creixement percentual de tres xifres, 147%, convertint-se
així en la marca que experimenta un creixement més gran al nostre país.
Segons Alberto Herrero, director comercial de KGM Espanya, “Estem vivint un
moment d’absolut ressorgiment. Créixer en termes absoluts, quan la resta no
ho fa, és un èxit excepcional, un èxit que és possible gràcies a l’ardu treball i
dedicació del nostre equip comercial i de la nostra xarxa de concessionaris, que porta
demostrant durant molts anys el seu alt nivell de compromís i professionalitat,
exercit un paper fonamental per mantenir el reconeixement que tenim
a Espanya”.
Però com és possible registrar números positius en un mercat estancat que
amb prou feines creix un 6% en els sis primers mesos de l’any? No hi ha una única resposta,
són diversos els factors que han contribuït que KGM contravingui la tendència del
sector que sens dubte s’ha vist afectat per la incertesa que ara mateix genera
la compra d’un vehicle quant a preu, oferta i fins i tot infraestructura de
recàrrega, en el cas dels elèctrics.
Dentre aquests factors mereixen especial atenció l’acceptació dels clients davant
un producte que ofereix els més alts estàndards de qualitat, tecnologia, seguretat i
confiança que, com a conseqüència, s’ha traduït en un significatiu creixement de
els models clau de la companyia; una sòlida estratègia comercial i la constant
recerca d’oferir un ampli ventall de fórmules que incentivin la compra d’un
vehicle nou; i l’evolució més que positiva en la percepció de la imatge de la
companyia que s’ha anat construint al llarg dels anys.
Per a la segona meitat del 2024 KGM Espanya preveu mantenir el seu bon ritme de vendes
per culminar l’any amb 6.000 unitats i un creixement estimat del 186% respecte
a l’any anterior.