SUBARU WRX STI 2018 a Nürburgring I Spa-Francorchamps

El llegendari model esportiu de Subaru, els gens deriven dels vehicles victoriosos en el mundial de ral·lis, i més recentment a Nürburgring tant a una sola volta, on ostenta el rècord d’un sedan de 4 portes, com en les 24 hores de resistència, on va obtenir el passat mes de maig la cinquena victòria en la seva categoria, ha estat sotmès a una revisió en la seva estètica, equipament i en alguns elements mecànics per millorar el seu rendiment i confort.

Les noves versions del model 2018, mostren un nou frontal més agressiu amb un nou para-xocs més ample, presa d’aire inferior més gran, nova graella, llums diürnes LED, i noves òptiques davanteres led amb llums d’encreuament i carretera direccionals (SRH – Steering Responsive Headlights)

Al lateral, destaquen unes noves llandes de 19 polzades, una més que abans, lacades en color Dark Gunmetal, donant cabuda a un nou equip de frens Brembo que augmenta la seva capacitat de frenada i resistència a la fatiga, incorporant nous discos perforats en els dos eixos, pinces de 6 pistons en l’eix davanter i 2 al cul lacades en groc, i noves pastilles que milloren el tacte i la dosificació de la frenada. El nou model, inclou també retrovisors amb funció d’avís d’angle mort i sistema de canvi de llums automàtic.

Quant a l’interior es refereix, s’han afegit nombrosos detalls com la regulació elèctrica del seient del conductor amb regulació lumbar, una nova pantalla multifunció superior que passa de 4,3 a 5,9 polzades amb més opcions i definició HD, i un nou quadre de comandaments redissenyat amb grafismes en fons blanc i vermell amb display central millorat. Els cinturons de seguretat són de color vermell STI, s’afegeix un recolzabraços amb posagots darrere, i multitud de detalls en color negre piano poblen l’interior millorant l’aspecte i acabat general de l’habitacle.

El WRX STI incorpora a més, millores en la suspensió davantera i posterior per tal d’incrementar tant la precisió i el control del vehicle, com augmentar el confort de marxa, aspecte en el qual s’ha treballat també a fons oferint d’un millor nivell de aïllament de sorolls i vibracions. El llegendari motor 2.5 Boxer Turbo de 300 cavalls, es manté inalterat i s’associa a l’esportiva transmissió manual de 6 relacions, amb la possibilitat de configurar la resposta del diferencial central als gustos del conductor, a través de la funció DCCD (Driver’ s controlled Center Differential).

Hi haurà dues versions disponibles al mercat espanyol, totes dues amb un preu de 46.900 € amb una campanya de 2.000 € inclosa. La versió Rallye Edition, vindrà equipada amb aleró posterior i seients entapissats en cuir i alcántara, i la versió Confort Edition, prescindeix de l’aleró, afegint sostre solar elèctric i seients entapissats completament en cuir.