SUZUKI SWIFT, GRAN SALT EVOLUTIU A TOTS ELS ASPECTES

Simplificar al màxim l’oferta mecànica, estarà disponible només un propulsor tricilíndric benzina de 1.2 litres i una potència de 83 CV.

Més que una revolució, el nou Suzuki Swift ha tingut una important evolució, i és que tot i que el disseny és totalment nou i no comparteix cap element amb el model que precedeix, sí que respecta l’ADN de l’anterior generació.
Lluny del “gegantisme” que han viscut molts dels seus rivals, el nou Swift ha mantingut les seves dimensions mesurades per reafirmar-se sense embuts com un model del segment B.
De fet, la seva longitud només ha crescut 2 cm respecte de la primera generació del model. Dit això, compta amb unes dimensions de 3.860 mm de llarg i 2.450 mm de batalla, cosa que li permet oferir una correcta habitabilitat a les places del darrere i un maleter que ofereix espai més que suficient per al dia a dia (265 litres).
Del seu disseny, crida l’atenció la marcada línia de cintura que, en comptes de morir a la porta del darrere, envolta tot el vehicle per donar-li unes línies molt ben arrodonides. Els pilars A, B i C estan acabats en un color negre brillant, per la qual cosa permeten un efecte de sostre flotant que dinamitza força el conjunt.
A més dels nous fars i òptiques Led que li donen una aroma molt més moderna, una altra de les novetats del nou Swift és la ubicació del logo de la marca, que abandona la calandra per integrar-se a la pintura i deixar espai per a un radar perfectament integrat .
Una altra de les diferències d’aquesta nova generació és el tirador de les portes del darrere, que torna a una forma tradicional a la pròpia porta per deixar enrere el disseny enrasat al pilar C que havia estrenat la tercera generació.
Sens dubte, on més es nota el salt evolutiu de la quarta generació del Suzuki Swift és al seu interior, i és que tot i que els materials plàstics de tacte dur segueixen sent els grans protagonistes, s’ha optat per un disseny molt més modern.
Un nou tauler de control envoltat en un acabat bitò i, la gran protagonista, una generosa pantalla tàctil de 9 polzades molt millor integrada que en l’anterior generació, oferir la sensació d’estar davant d’un conjunt de millor qualitat.
No només això, sinó que el quadre d’instruments rep un nou display a color de 4,2 polzades per oferir tota mena d’informació de conducció i se n’ha millorat la connectivitat amb la incorporació de dos nous ports USB a la part davantera.
Suzuki ha volgut simplificar al màxim l’oferta mecànica del nou Swift, de manera que almenys de moment només estarà disponible un petit propulsor tricilíndric de benzina amb 1.2 litres de cilindrada amb una potència de 83 CV. /61 kW.
Donats els estàndards de potència a què ens estem acostumant, 83 CV poden semblar pocs. Res més lluny de la realitat, i és que cal tenir en compte que estem davant d’un dels models més lleugers del mercat, i és que els seus menys de 1.000 kg sobre la bàscula permeten moure’s amb una gran agilitat sense haver d’apostar per un propulsor més gran, potent i, sobretot, assedegat.
A més de conformar-se amb un consum d’entre 4,4 i 4,6 l/100 km segons el cicle WLTP, el nou Suzuki Swift compta amb el sistema SHVS d’hibridació lleugera de 12 V que ja hem conegut a la resta de la gamma de la marca, cosa que es tradueix que totes les seves versions podran lluir l’etiqueta ECO de la DGT al seu parabrisa.

Està disponible a partir de 18.500 euros.

Fitxa Tècnica
Potència 83 CV/61 kW Velocitat 165 km/h.
Cilindrada 1.197 cc. Consum combinat WLTP 4,6 lts. Emissions Co2 WLTP 98 gr/km. Tracció davantera Canvi manual 5 relacions Longitud 3.860 mm. Ample 1.735 mm. Alçada 1.495 mm. Batalla 2450 mm. Pneumàtics 175/65 R15 Maleter 265 lts.