TELEDYNE FLIR ELOGIA LA NORMA DE LA NHTSA SOBRE L’OBLIGATORIETAT DEL FRENAT AUTOMÀTIC D’EMERGÈNCIA ALS VEHICLES

Les càmeres tèrmiques infraroges poden ajudar els fabricants a complir els nous requisits de frenada automàtica d’emergència el 2029 per salvar vides.

Teledyne FLIR, que forma part de Teledyne Technologies Incorporated,
ha elogiat la NHTSA (National Highway Transportation Safety Commission) per haver finalitzat la
elaboració d’una norma de seguretat als vehicles de motor als EUA que exigirà la instal·lació del
frenada automàtica d’emergència amb vianants (PAEB, per les sigles en anglès) a tots els automòbils
i camionetes a partir del setembre del 2029.

Més de tres quartes parts de les morts de vianants, i al voltant de la meitat dels vianants ferits, es
produeixen a la foscor. Aquesta nova norma estableix uns requisits exigents al sistema PAEB, que
ha de funcionar a 73 km/h amb llum natural o sota la foscor, la qual cosa suposa millorar enormement el
rendiment de sistemes PAEB existents a finals de la dècada.

“Els equips AEB instal·lats actualment als vehicles lleugers estan formats principalment per un
radar o una combinació de radar i càmeres de llum visible”, va declarar Paul Clayton, vicepresident i director
general de Teledyne FLIR. “Per augmentar la seguretat amb les velocitats exigides als nous PAEB,
sota aquestes condicions d’il·luminació i amb aquests requisits de falsos positius, els fabricants de
automòbils haurien de recórrer a les tecnologies de detecció que siguin més efectives a la nit i amb una
baixa visibilitat. Teledyne FLIR ha demostrat que la termografia integrada als sistemes AEB existents
pot ajudar els fabricants d’automòbils a complir els nous requisits i salvar vides”.

Més d’1,2 milions de cotxes recorren als sensors tèrmics de Teledyne FLIR com a part dels seus
sistemes d’advertiment al conductor. Gràcies a la col·laboració estratègica amb subministradors de primer
nivell com Valeo, Teledyne FLIR facilita als fabricants d’automòbils la ràpida integració de la
termografia als sistemes AEB del futur. Això inclou el desenvolupament, per part de Teledyne FLIR, de la
primera càmera tèrmica ASIL (Automotive Safety Integrity Level) B al món, anunciada al gener.

Les càmeres tèrmiques per a automoció, que detecten energia tèrmica, poden detectar i classificar de
manera fiable als vianants a distàncies diverses vegades més grans del que poden il·luminar els llums
davanteres de tipus convencional instal·lades als vehicles, com confirma un estudi realitzat per VSI
Labs. En resum, els sistemes PAEB que incorporen una càmera tèrmica poden detectar els vianants
a la nit i amb una baixa visibilitat a una distància molt més gran, amb millor exactitud ia velocitats
més elevades del vehicle. La major exactitud de la detecció no només augmenta la seguretat sinó que es
tradueix en menys falsos positius, millorant així la fiabilitat.

Quan es fa servir amb sistemes AEB basades en radars i càmeres de llum visible, les càmeres tèrmiques
augmenten el rendiment sota altres tipus de condicions adverses, com boira, pluja, fum,
enlluernament, alt contrast i ombra, per exemple quan un vehicle surt d’un túnel o travessa un
pas subterrani els dies lluminosos. La integració tèrmica als sistemes AEB també pot ajudar
a millorar la seguretat per a la detecció d’animals de grans dimensions a la calçada a la nit.