TESLA CYBERTRUCK REINVENTA EL CONCEPTE FUTURISTA DEL PICK-UP
Les vores anguloses del seu exoesquelet i els seus materials i característiques el distingeixen de qualsevol altre pick-up.
El disseny totalment elèctric del Cybertruck obre una nova classe de força, velocitat i versatilitat. El potent tren motriu i el baix centre de gravetat proporcionen un control de tracció i un parell de motors extraordinaris.
Ara com ara, Cybertruck es presenta en dues variants: Cyberbeast “Tri-Motor” i All-Wheel Drive “Dual Motor”. En totes dues variants, la unitat de tracció davantera incorpora un diferencial de bloqueig electromecànic per millorar la tracció en condicions relliscoses.
El Cybertruck és el primer vehicle de producció a oferir Steer-by-Wire. Aquesta tecnologia ofereix als conductors el màxim control amb una intervenció mínima. Els conductors mai no hauran de posar o treure les mans del volant en girar. Combinat amb la direcció a les rodes del darrere, el Cybertruck té un radi de gir millor que la majoria de les berlines.
El sistema Steer-by-Wire funciona eliminant l’eix intermedi utilitzat per a la direcció als vehicles de producció en sèrie habituals, cosa que significa que no hi ha connexions mecàniques entre el volant i la cremallera de direcció.
Al seu lloc, les rodes es mouen mitjançant una sèrie de controladors i sensors electromecànics.
A diferència d’altres vehicles que utilitzen un sistema estàndard de baixa tensió de 12 volts, el Cybertruck també és el primer vehicle de producció que adopta un sistema de baixa tensió de 48 volts. Aquest avenç tecnològic no només minimitza la dissipació de calor, sinó que també aprofita una capacitat de potència més gran.
El Cybertruck té un paquet de bateries estructural, cosa que significa que les cel·les de la bateria estan col·locades estratègicament dins del paquet per millorar la seguretat i suportar l’estructura de la camioneta.
Aquest paquet actua com el terra, amb components interiors com els seients o la consola central muntats directament sobre ell. A més, proporciona encara més resistència i rigidesa al xassís del vehicle per millorar la dinàmica i la resposta en cas de col·lisió.
El Cybertruck està construït amb una armadura exterior feta per oferir la màxima durabilitat i protecció als passatgers. Compte amb un exoesquelet gairebé impenetrable; cada component està dissenyat per oferir una força i resistència superiors.
La capa estructural del Cybertruck està fabricada amb acer inoxidable laminat en fred 30X ultraresistent. Això ajuda a protegir-lo contra abonyegaments i cops, i el material d’acer inoxidable a mida el protegeix contra la corrosió a llarg termini.
El Cybertruck està equipat amb suspensió pneumàtica adaptativa que ofereix ajustaments en mil·lisegons per optimitzar tant la conducció com el maneig. Quan es configura a «Auto», el Cybertruck s’ajusta a una àmplia gamma de tipus de terreny i estils de conducció.
A més, el vehicle s’anivellarà automàticament en funció de la càrrega útil i el remolc, i també mentre el mode Acampada estigui activat perquè els propietaris puguin dormir tranquils.
L’interior del Cybertruck és minimalista i modern, sense deixar d’encarnar l’estètica cyberpunk. Amb una pantalla tàctil avançada de 18,5” i pocs botons o comandaments, l’interior és durador, senzill i avantguardista.
Per si no n’hi hagués prou, el Cybertruck està totalment equipat per arrossegar un remolc amb una capacitat màxima d’arrossegament de 4.990 kg. Tot un fora de sèrie!!
Als EUA es ven per 79.990$.
Fitxa tècnica
Potència 621 kW/845 CV. Velocitat màxima 209 km/h. De 0 a 100 km/h. 2,6 segons Autonomia elèctrica WLT 515 kms. Longitud 5.683 mm. Ample 2.201 mm. Alçada 1.791 mm. Alçada lliure al terra 406 mm. Pes 3.104kg. Tracció total Caixa canvis automàtica Remolc 4.990 kg.