TRES TECNOLOGIES que resten EL GEL DEL PARABRISES SENSE NECESSITAT D’RASCAR

Els nous eixugaparabrises calefactables, i el parabrisa tèrmic i la climatització estacionària, faciliten la tasca de retirar el gel de l’parabrisa en les fredes matins d’hivern. Si no es disposa d’aquests sistemes, en Carglass® recomanem utilitzar una rasqueta de plàstic, o ruixar el vidre amb alcohol per treure el gel. No és recomanable accionar els eixugaparabrises quan el vidre està gelat o emprar aigua molt calenta.

2455/5000Molts conductors s’enfronten a la mateixa tasca en els matins d’hivern: treure el gel de l’parabrisa del seu cotxe. I encara hi ha alguns comencen a circular amb ell, esperant que la calefacció i els eixugaparabrises facin el seu efecte, mentre recorren molts metres gairebé sense veure el que passa davant de l’volant.

En Carglass® recomanem utilitzar una rasqueta de plàstic, o ruixar el vidre amb alcohol per treure el gel. No és recomanable accionar els eixugaparabrises quan el vidre està gelat, ja que es fa malbé la superfície de les escombretes; ni emprar aigua molt calenta, o l’aire de la calefacció a temperatura elevada, ja que el canvi brusc de temperatura pot danyar seriosament el parabrisa i provocar el seu trencament, efecte que s’intensifica notablement si té un impacte.

Però ja hi ha disponibles diverses tecnologies que faciliten la vida a tots aquests conductors. L’última a arribar és el sistema VisioBlade® presentada recentment al Lincoln Aviator, que porta a el món de l’automòbil un sistema que ja s’oferia com a accessori per a camions, autobusos i màquines llevaneu. Es tracta d’unes escombretes de l’eixugaparabrises calefactables que també porten integrades els ejectors de líquid integrats. Les escombretes poden escalfar fins a una temperatura de 30 º C, gràcies a la qual poden descongelar un parabrisa en quatre minuts, en comparació amb els 15 minuts d’un sistema convencional. A més, segons Geoffrey Johnson, enginyer de la marca, Aquest sistema també permet que no s’acumuli gel a les fulles quan es condueix mentre neva “.

Una altra tecnologia útil en aquest sentit és el parabrisa tèrmic “Quick Clear” de Ford. Aquest sistema imita el funcionament del vidre tèrmic del darrere, però en el parabrisa, que disposa de filaments ultrafins (per no afectar la visibilitat) que s’escalfen en qüestió de segons i eliminen el gel. A més, pot posar-se en marxa a distància a través d’una aplicació per a dispositius mòbils.

Una altra forma de trobar-nos el parabrisa sense gel és a través de la climatització estacionària que moltes marxes ofereixen com a opció, de vegades, dins dels seus paquets d’hivern. Es tracta d’un sistema que permet programar l’hora d’encesa de la climatització de vehicle, o activar a distància a través de l’smartphone; perquè quan accedim a el cotxe ja estigui a una temperatura confortable i sense gel sobre els vidres.