UN COP DE FRED AMB KANKKUNEN

Mentre mitjana Europa viu immersa en altes temperatures, el campió del món Juha Kankkunen regala unes imatges refrescants al volant del SEAT Ateca. El pilot de rallies condueix pel llac gelat de Pikku-Nissi, a 200 quilòmetres del Cercle Porlar Àrtic.

Mitjana Europa viu immersa en les altes temperatures que, en alguns països, han superat els 40 graus. En el punt àlgid de l’estiu i per combatre la calor, tornem per un moment a l’hivern amb el campió del món de rallies Juha Kankkunen, KKK, que posa a prova el Ateca per un llac gelat del nord de Finlàndia, a tan sol 200 quilòmetres del Cercle Polar Àrtic.
-Conduir dins d’una nevera: Amb sis mesos de durada, l’hivern a Finlàndia es converteix en l’estació més llarga de l’any. Amb temperatures que poden aconseguir els 20 graus negatius, Kankkunen ha conduït el Ateca sense traspirar una sola gota de suor.
-Lliscant-se per un sorbet gegant: El llac de Pikku-Nissi és un dels 188.000 estanys del país. A pesar que a l’estiu el paisatge és totalment diferent, en època hivernal el fred gela la superfície creant una capa de 90 centímetres i fent possible la conducció sobre ells.
-KKK: 23 victòries i 75 podis: El pilot de rallies, Juha Kankkunen, també conegut com KKK, compte en el seu palmarès amb quatre campionats mundials, 23 victòries i un total de 75 podis. “Els vehicles amb 4Drive són perfectes per aquestes concidiciones. El Ateca és un bon cotxe compacte i ha estat molt fàcil i divertit conduir-ho”, assegura després d’una hora al volant.
-Terreny per a proves extremes: En el nord de Finlàndia també es duu a terme el Winter Test, una sèrie de proves que enginyers del Centre Tècnic de SEAT realitzen amb prototips per assegurar el seu bon funcionament abans que els models surtin al mercat. L’objectiu és garantir que la tracció, l’estabilitat o els frens, entre altres components, funcionin fins i tot en condicions extremes de temperatura.

-Una pista de patinatge baix control: Els pneumàtics de neu, amb claus especials, i el sistema de tracció total 4Drive han ajudat al pilot a no sortir-se del traçat de la pista. Al marge d’aquesta espectacular demostració de perícia, per conduir sobre gel o neu “es recomana manejar els pedals i el volant de manera suau, l’acceleració ha de ser lenta i s’aconsella circular amb marxes llargues”, comenta el pilot de SEAT Jordi Gené que també va participar en les proves a Finlàndia..