UN INNOVADOR SISTEMA DE DETECCIÓ DE BACHES ELIMINA ELS OBSTACLES PER ALS CONDUCTORS DEL NOU FORD FOCUS
Los conductores en Europa sufren trayectos difíciles y grandes costes en reparaciones por culpa de los baches, agravados por el frío invierno de este año. La nueva tecnología de detección de baches del Ford Focus puede reducir el impacto de los mismos en la estructura del vehículo. La tecnología se afinó en una pista de pruebas de la compañía que replica los peores baches del mundo.
Els conductors de moltes regions d’Europa s’enfronten a una “crisi de sots”, agreujada aquest any en algunes zones per la massa d’aire “Bèstia de l’Est” provinent de l’Àrtic, que ha portat temperatures gèlides que han contribuït, encara més, a l’ deteriorament de les superfícies de les carreteres.
A Anglaterra i Gal·les es va reparar, de promig, un sot cada 21 segons durant l’any passat *. A Roma, la ciutat es va comprometre a principis d’aquest any a reparar 50.000 sots en un mes, i es va impulsar una investigació de la fiscalia sobre l’estat de les carreteres de la ciutat **. A Colònia es van detectar més de 6.000 sots després de l’hivern excepcionalment fred d’aquest any ***. Les carreteres amb sots no només fan que els viatges siguin incòmodes: els impactes amb sots profunds també poden causar danys a les rodes, els pneumàtics i els sistemes de suspensió del vehicle, el que comporta grans despeses en concepte de reparacions per als propietaris d’automòbils .
Ford està contribuint a limitar l’impacte de les carreteres danyades pels conductors del nou Ford Focus mitjançant la implantació d’una innovadora tecnologia de detecció de sots. El sistema detecta quan una roda cau en un sot i ajusta la suspensió perquè la roda no s’enfonsi tant. A causa que el pneumàtic i la roda no s’enfonsen tant, no colpegen la banda oposada del sot amb tanta força. La suspensió del darrere pot respondre fins i tot més ràpid que la davantera, amb un senyal de la roda davantera que proporciona un preavís a la roda del darrere abans que arribi al sot.
Tot això succeeix en una fracció de segon. “Els nostres enginyers sempre estan buscant les carreteres més agrestes per provar la nostra suspensió al límit, però ens adonem cada vegada més, són aquest tipus de carreteres les que ens troben a nosaltres”, afirma Guy Mathot, supervisor de dinàmica de vehicle del Ford Focus. “Els sots són un problema que no desapareixerà aviat, però amb la nostra tecnologia avançada de suspensió per al nou Focus, hem estat capaços de reduir el seu impacte”.
El nou sistema de detecció de sots Focus és una tecnologia opcional d’esmorteïment Controlada Contínua, que revisa cada 2 mil·lisegons la suspensió, el xassís, la direcció i els frens, i ajusta les respostes de la suspensió del vehicle per fer possible una conducció més fluida . Ford desenvolupa els seus sistemes de suspensió utilitzant una carretera dissenyada específicament en les instal·lacions de proves de la companyia a Bèlgica, que compta amb rèpliques precises d’alguns dels pitjors sots i obstacles a la carretera de tot el món.
Els enginyers perfeccionen encara més els sistemes amb centenars d’hores de proves en una àmplia gamma de carreteres públiques europees, registrant càrregues i esforços amb equips similars als que utilitzen els sismòlegs per estudiar els terratrèmols.