UN SOMNI AMB MÉS DE 90 ANYS QUE ARA COBRA VIDA: AUDI TRADITION PRESENTA L’AUTO UNION TYPE 52
Audi Tradition va mostrar el Schnellsportwagen, d’impressionant disseny i excepcionals prestacions, al Festival de la Velocitat de Goodwood. La base tècnica del Type 52 és el cotxe de carreres Auto Union Grand Prix. Stefan Trauf, Director d’Audi Tradition: “El nostre objectiu amb aquest cotxe de somni és entusiasmar tothom amb el disseny i la tecnologia”.
Tothom coneix les Fletxes de Plata de Auto Union, els llegendaris cotxes de carreres de Gran Premi dels anys trenta. Però gairebé ningú no sap que per a aquests vehicles pioners també es va planejar una versió esportiva homologada per al carrer amb un motor de 16 cilindres: l’Auto Union Type 52. Ara, Audi ha fabricat aquest cotxe, el Schnellsportwagen, que ha estat presentat al públic per primera vegada a la passada edició del Festival de la Velocitat de Goodwood celebrada a mitjans de juliol.
Tornem a l’època en què es va imaginar l’Auto Union Type 52: Auto Union AG, formada el 1932 a partir de la fusió d’Audi, DKW, Horch i Wanderer, es va involucrar des del principi a la competició automobilística. I el seu nou logo, els quatre cèrcols, van passar a ser ràpidament coneguts a tot el món. Aquest mateix any es van publicar les normes per a la nova categoria de 750 kg utilitzada als Grans Premis celebrats entre 1934 i 1936. El 1933, Auto Union AG va encarregar a l’oficina de disseny de Ferdinand Porsche a Stuttgart el desenvolupament d’un cotxe de carreres per aquesta categoria. Els treballs a l’Auto Union Type A (internament Porsche el va anomenar Type 22) van començar al març de 1933. Només un any després, Hans Stuck va establir un rècord mundial conduint el vehicle al circuit AVUS de Berlín. Quan els innovadors cotxes de carreres d’Auto Union i Mercedes-Benz van irrompre a l’escena de l’automobilisme internacional, va néixer la llegenda de les Fletxes de Plata.
Ràpids com una fletxa, aquests llegendaris models van captivar el públic amb el seu disseny futurista i la seva tecnologia revolucionària. Mentre Mercedes-Benz es decantava pels motors en posició davantera, Auto Union va ser el primer fabricant a col·locar el propulsor darrere del pilot. Aquesta disposició del motor central continua sent la norma a la Fórmula 1 actual. En els anys següents Auto Union va establir diversos rècords mundials, va guanyar nombroses curses de muntanya, tres campionats alemanys i el campionat europeu el 1936 amb l’avançat Auto Union Type C. La resta és història…
O potser no del tot, ja que una part de la història encara no se n’ha explicat. Poques persones saben que mentre es desenvolupaven els cotxes de carreres Grand Prix, Auto Union AG i l’oficina de disseny de Ferdinand Porsche també van planejar una berlina esportiva homologada per al carrer. Els documents conceptuals trucaven al vehicle Schnellsportwagen (esportiu d’altes prestacions), que era el seu nom de comercialització previst inicialment. Avui, amb les seves característiques distintives, el cotxe s’assembla més a un gran turisme clàssic. L’Auto Union Type 52, com es va conèixer el projecte, estava destinat a clients per participar en curses de llarga distància, com ara la Mille Miglia; o en competicions de cotxes esportius, com les curses de resistència de Spa-Francorchamps o Le Mans. També es va contemplar la possibilitat que fos un cotxe de carreres de producció.