UNA ENQUESTA REVELA UN CANVI “SIGNIFICATIU” CAP A LA RECÀRREGA DE VEHICLES ELÈCTRICS FORA DE CASA
El 56% dels propietaris el segueixen carregant a casa, un 20% ho fa a centres comercials, un altre 20% a la feina, el 17% a benzineres, l’11% a hotels i el 8% a restaurants.
Una enquesta, realitzada per YouGov, firma internacional de recerca de mercats i anàlisi de dades, ha revelat un canvi “significatiu” cap a la recàrrega de vehicles elèctrics fora de casa, a mesura que les instal·lacions de recàrrega públiques i de destinació comencen a augmentar per satisfer la creixent demanda.
L’enquesta mostra que només el 56% dels propietaris de vehicles elèctrics carreguen a casa (enfront del 78% el 2021), mentre que el 20% ho fa a centres comercials, el 20% a la feina, l’11% a hotels i el 8% a restaurants. El 17% recàrrega en benzineres, però només el 7% el considera el seu lloc preferit per carregar, i el 12% diu que no haver d’anar a les benzineres és el que més li agrada tenir un vehicle elèctric.
Les dades de Zap Map mostren que el nombre de punts de recàrrega públics ha augmentat un 34% des de l’any passat i que la disponibilitat de la recàrrega pública és ara molt menys preocupant per als propietaris de vehicles elèctrics, ja que només el 8% assenyala la manca d’instal·lacions de recàrrega locals com la seva frustració més gran, en comparació del 30% el 2021.
LA INFRAESTRUCTURA DE RECÀRREGA PÚBLICA, CLAU PER AL 44% DELS ENQUESTATS
La importància de la recàrrega fora de casa es va evidenciar encara més pel 44% dels enquestats que van dir que la disponibilitat de la recàrrega pública els feia més propensos a comprar un vehicle elèctric. A més, el 50% dels conductors va dir que seria més probable que comprés un vehicle elèctric si tingués càrrega disponible a la feina i això va augmentar al 81% entre els antics propietaris de vehicles elèctrics.
Amb l’augment dels preus del combustible, un 25% dels actuals propietaris de vehicles elèctrics van assenyalar aquest punt com el seu favorit davant del 21% que va citar els beneficis mediambientals com a principal raó de compra. D’altra banda, el 64% dels conductors creuen que les subvencions del govern són essencials per animar més gent a comprar.
L’enquesta també va posar de manifest la necessitat d’una informació clara i coherent sobre els vehicles elèctrics i la recàrrega. El 30% dels conductors va dir que estava confós per tota la informació disponible sobre els vehicles elèctrics, el 45% va dir que no sabia on anar per informar-se sobre els vehicles elèctrics i el 17% dels conductors va dir que saber-ne més sobre els vehicles elèctrics i el seu funcionament els animaria a comprar-ne un.