VOLKSWAGEN DRIVING EXPERIENCE: MÉS DE VINT ANYS FORMANT CONDUCTORS
Albert García és el director de màrqueting de Volkswagen, marca en què va entrar el 1996 com a assistant de publicitat. Des de llavors ha llançat molts cotxes, noves tecnologies i grans campanyes de publicitat, però una de les coses que més li satisfà és la Volkswagen Driving Experience, amb més de vint anys en actiu i els més de 36.000 alumnes i clients que han passat per cursos.
Les marques fan cotxes cada cop més segurs, de millor qualitat, més fàcils de conduir i amb més sistemes dajuda a la conducció, però al final, al volant hi ha el factor humà. Per reduir la sinistralitat no hi ha res millor que la formació, que la persona que condueix sàpiga del que és capaç el cotxe i ella mateixa, aquesta és la raó de ser de la Volkswagen Driving Experience; aquesta, i vendre molts i bons cotxes amb tots els sistemes de seguretat dúltima generació inclosos.
Què és un VW Driving Experience?
“El Driving Experience va començar fa vint anys com un curs de conducció per a assessors comercials, perquè poguessin provar els cotxes i després recomanar-los als clients, però ràpidament ens vam adonar de la potència que això tenia fins i tot per a clients finals. El que viuen és l?essència de la conducció a la màxima expressió, perquè en un circuit es pot provar un cotxe i treure-li tot el partit amb la màxima seguretat. S’arriben a velocitats molt altes, però sempre amb un monitor al costat que ensenya i corregeix aquests defectes que tots tenim a l’hora de conduir. Això ens serveix per aprendre i millorar la conducció mentre els clients i clients potencials coneixen la gamma d’una manera molt especial. És una experiència intensa i tot el que ve surt molt content, és una cosa que recomano al 100%”.
¿L’argument de la seguretat per vendre cotxes és determinant?
“És un bon argument, ho va ser en el passat, però ara és intrínsec de l’automòbil de qualitat, com és Volkswagen. Tenim tots els sistemes de seguretat, com no pot ser de cap altra manera i avui els arguments de màrqueting per vendre són altres aspectes a destacar, potser més emocionals, més ecològics, ara hi ha altres coses que estan més de moda i per tant la seguretat passa a un segon pla. En qualsevol cas, crec que ningú no compraria un cotxe que no asseguri la màxima seguretat o tingui tots els sistemes de seguretat inclosos”.
De tots els sistemes de seguretat, si haguessis d’escollir-ne només un al cotxe, quin seria? “Probablement l’ESP. Crec que és el que et treu de problemes seriosos. El control d’estabilitat et corregeix i és capaç de posar-te una altra vegada a la carretera a la direcció on vols anar, crec que és el més necessari. Ja té anys, però probablement sigui el que salva més vides. Hi ha altres sistemes més actuals que fins i tot encara s’estan implementant com la comunicació entre els cotxes i amb els senyals de trànsit i navegació de manera que tot s’anticipa molt, tant que l’ull humà pot no veure’l, però el cotxe ja sap què pot haver-hi davant”.
Espanya està aconseguint dades molt prometedores en descens d’accidentalitat davant d’altres països del nostre entorn. Quina part de culpa té Volkswagen en això?
“Vam començar amb els cursos el 2003 i la veritat és que la corba cau dramàticament des del 2001. Dir que aquest èxit és gràcies als cursos de Volkswagen seria pretensiós, però és cert que han passat més de 36.000 conductors pels nostres cursos i que surten sabent conduir millor. Segur que alguna cosa hem contribuït que aquesta mortalitat estigui decreixent al nostre país i que estiguem més ben situats als rànquings, i això és important per a nosaltres”.
I ara l’Escola de Conducció de Volkswagen posa el focus a la sinistralitat nocturna…
“Si, analitzant les dades de sinistralitat a la carretera, encara que cau un 60% la quantitat de gent que condueix a la nit, el nivell d’accidentalitat és considerable i del total de morts en accident de carretera un 43% va ser a la nit. L’objectiu és millorar la nostra forma de conduir a la nit, mentre que per part d’un fabricant com Volkswagen la innovació és clau en la reducció dels accidents, i així, la nostra gamma de vehicles incorpora els darrers assistents d’ajuda a la conducció i la tecnologia punta, com el sistema d’il·luminació intel·ligent IQ. Ligth, el nostre objectiu amb aquests cursos és ensenyar els nostres clients a treure’n el màxim profit”.
A qui va dirigit el Driving Experience i qui hi pot participar?
“Els cursos estan oberts a tothom. Pels clients de Volkswagen amb unes condicions millors, però són per a tots. El format és d’un gran esdeveniment i així donem més visibilitat al que estem fent. Alguns dies estan reservats per als clients de grans flotes, que són molt importants per a nosaltres i que valoren molt el curs. A uns i altres els mostrem com és de bo el producte i la qualitat i prestacions de els nostres models a totes les seves variants, perquè hi ha escola GTI, una altra de la gamma R que és la més potent, els 4Motion per a l’off-road, l’escola ID per als cotxes elèctrics, ho abastem tot sempre al volant d’un Volkswagen”.